Πώς μπορείτε να μειώσετε τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου
Σε περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, οι καταναλωτές είναι εύλογο να αναζητούν τρόπους περιορισμού των δαπανών τους, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα ασφάλιστρα οχημάτων, ιδίως όταν το τελευταίο διάστημα πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει να ανεβάζουν τα τιμολόγιά τους, μετά από μια δωδεκαετία αποκλιμάκωσης.
Βέβαια, το τι ακριβώς σημαίνει «μειώνω το κόστος» στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου δεν είναι ξεκάθαρο, καθώς κάθε συμβόλαιο μπορεί να διαφέρει, πέρα από την τιμή, στο εύρος των καλύψεων ή/και στις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Χαρακτηριστικά είναι όσα τονίζει γνωστό στέλεχος της αγοράς: «Τα περιθώρια ουσιαστικής μείωσης του κόστους δεν είναι πολύ μεγάλα, όμως σε αρκετές περιπτώσεις είναι υπαρκτά».
Μια πρώτη κίνηση από την πλευρά των καταναλωτών είναι να επιλέξουν συμβόλαια ετήσιας διάρκειας, αντί για τρίμηνης και της εξάμηνης περιόδου (με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα). Σε μια τέτοια περίπτωση, η εξοικονόμηση κόστους σε ορισμένες εταιρείες μπορεί να φτάσει ακόμη και σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, με δεδομένο ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες προεισπράττουν τα χρήματα, «κλειδώνουν» τον πελάτη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και περιορίζουν τον όγκο των λειτουργικών τους διαδικασιών.
Αρκετές εταιρείες, επίσης, προσφέρουν εκπτώσεις, άλλοτε όταν μια οικογένεια ασφαλίζει περισσότερα του ενός οχήματά της και άλλοτε όταν πέρα από το όχημά της προχωρά σε και άλλη ασφαλιστική κάλυψη (π.χ. πυρός στο ακίνητό της).
Οφέλη -με τη μορφή εκπτώσεων- για τον καταναλωτή μπορούν να προκύψουν όταν πέρα από το «υποχρεωτικό πακέτο» επιλέξει και επιπλέον καλύψεις που αφορούν το όχημά του. Για τους οδηγούς που δεν χρησιμοποιούν πολύ το αυτοκίνητό τους, ενδεχομένως να τους συμφέρει η επιλογή του ασφαλίστρου ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν μέσα σ' ένα έτος.
Πέραν αυτών, οι καταναλωτές θα πρέπει να συνεκτιμήσουν ότι κατά διαστήματα οι εμπορικές πολιτικές των ασφαλιστικών εταιρειών διαφοροποιούνται, προσφέροντας καλύτερες τιμές σε συγκεκριμένες κατηγορίες συμβολαίων, στις οποίες επιδιώκουν να κερδίσουν ή να ανακτήσουν μερίδια αγοράς.
Πώς προκύπτει το ύψος των ασφαλίστρων
Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, ο κόσμος ακούει πολλές επιβαρύνσεις ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου, οι οποίες ενδέχεται να διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και εύλογο είναι να μπερδεύεται. Θα πρέπει, ωστόσο, να πούμε ότι το ύψος του ασφαλίστρου εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα η μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου, όπως και η παλαιότητά του.
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για τη διαμόρφωση του ασφαλίστρου είναι ο τόπος μόνιμης κατοικίας του ασφαλισμένου. Η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων για διάφορους λόγους (π.χ. κυκλοφοριακή συχνότητα, καιρικές συνθήκες, καλό ή κακό οδικό δίκτυο, γεωμορφολογία εδάφους) διαφέρει έντονα από περιοχή σε περιοχή και αυτό τιμολογείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Έτσι, τα ασφάλιστρα σε περιοχές υψηλού κινδύνου μπορεί να διαφέρουν ακόμη και πάνω από 20% σε σύγκριση με άλλες περιοχές που θεωρούνται πολύ ασφαλέστερες.
Μεγαλύτερη επιβάρυνση έχουν οι νέοι οδηγοί ή και αυτοί που δεν έχουν συμπληρώσει το 23ο έτος της ηλικίας τους. Το συγκεκριμένο «πέναλτι» άλλες εταιρείες το αφαιρούν εξ ολοκλήρου μετά το 23ο έτος, άλλες σταδιακά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου