Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020

ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΔΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΓΕΝΝΑΙΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ


Ελεύθερα διόδια, απόσυρση και μέχρι 6.000 ευρώ τα κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου


Εκτός από τα οικονομικά κίνητρα, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει συμπεριλάβει μια σειρά μέτρων που θα δελεάσουν αλλά και θα τονώσουν περαιτέρω τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα τόσο της κυβέρνησης όσο και προσωπικά του πρωθυπουργού, τα κίνητρα για την μετάβαση στην οποία αναμένεται να ανακοινώσει ο ίδιος αύριο.
 
Σύμφωνα με όσα διαρρέονται αλλά και με πληροφορίες που δημοσίευσε το newsauto, το τελικό σχέδιο ενδεχομένως περιλαμβάνει ορισμένες έξτρα αλλαγές. Συγκεκριμένα, πέραν της επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εντάσσεται και επιδότηση για αγορά οικιακού φορτιστή που αποτελεί έξτρα έξοδο για τους αγοραστές αλλά και επιπλέον έκπτωση για απόσυρση παλαιού οχήματος.
Ειδικότερα, η επιδότηση για την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σύμφωνα με το τελικό σχέδιο αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 4.000 και 4.500 ευρώ, ενώ παράλληλα με 500 ευρώ θα επιδοτηθεί η απόκτηση του οικιακού φορτιστή (Wallbox). Αν κάποιος τώρα ταυτόχρονα έχει να αποσύρει και ένα παλαιό όχημα τότε η επιδότηση θα αυξηθεί κατά 1.000 ευρώ!
Δηλαδή ένας ιδιώτης καταναλωτής που επιθυμεί να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και οικιακό φορτιστή, αλλά και έχει ένα παλαιό όχημα για απόσυρση τότε θα ωφεληθεί με 6.000 ευρώ.
Τα παραπάνω ποσά επιδότησης ισχύουν και για τις εταιρείες Leasing και ενοικιάσεων, ενώ οι χρήστες των ηλεκτρικών οχημάτων πέραν του οικονομικού οφέλους που προκύπτει από τη μείωση του μισθώματος θα ωφεληθούν και από τις φοροαπαλλαγές.
Για τους ιδιοκτήτες Ταξί, το όφελος θα είναι ακόμη υψηλότερο και μόνο για την αγορά του οχήματος η επιδότηση θα κυμανθεί από 8.000 έως 9.000 ευρώ και θα αυξάνεται κατά 500 ευρώ για την αγορά οικιακού φορτιστή και κατά 1.000 ευρώ σε ταυτόχρονη απόσυρση του παλαιού Ταξί.
Οι παραπάνω επιδοτήσεις είναι πολύ πιθανό να ισχύσουν και για την απόκτηση μικρών ηλεκτρικών φορτηγών.
Στα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα σκούτερ οι επιδοτήσεις θα ανέλθουν στα 300 και στα 800 ευρώ αντίστοιχα, ωστόσο ο Πρωθυπουργός είναι πολύ πιθανό να τις αυξήσει σε 500 και 1.000 ευρώ αντίστοιχα.
Πέραν όμως των παραπάνω κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει συμπεριλάβει μια σειρά μέτρων που θα δελεάσουν αλλά και θα τονώσουν περαιτέρω τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Επίσης το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει καταθέσει και μια δέσμη επιπλέον μέτρων για την τόνωση της ηλεκτροκίνησης που περιλαμβάνει πέραν της επιδότησης αγοράς και:
-Ελεύθερη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας όπου αυτή τη στιγμή απαγορεύεται η χρήση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
-Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση /χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.
-Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
-Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους Δήμους.
-Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα.
-Χαμηλότερα ασφάλιστρα.
-Ελεύθερη διέλευση από τα διόδια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου